Thursday, October 13, 2016

Lesson 17: 


Assessment in a Constructivist, Technology-Supported Learning

Image result for Assessment in a Constructivist, Technology-Supported Learning


WHAT IS CONSTRUCTIVIST THEORY?
 Constructivist theory is a theory to explain on how knowledge is constructed in 
the human being when b information comes into contact with existing knowledge 
that has been developed by experiences. Constructivism as a theory of learning 
has existed for over one hundred years but has no been widely accepted or 
applied in public schools.this theory is just a posed of behavioral theory.

WHAT IS TECHNOLOGY-SUPPORTED LEARNING?

Image result for TECHNOLOGY-SUPPORTED LEARNING

It is used to encourage students especially in facilitating student centered 
learning activities. It is more than technology enhance instruction. It recognizes 
that learning is supported in many different ways, even if there is no formal 
teaching involve.

Students study and learn based on the way they are tested. The type of 
assessment anticipate appears to influence how and what they learn. 
Therefore, the quickest way to change the way  students learn is to 
change the way learning is assessed.

In a technology-supported classroom, the student learns from and with the 
technology. Technology is seen as a source of information that the students 
learn from in the same way that the teacher are the source of information.. 
the students master facts from the concepts from technology and with the 
aid of technology.
  • For example, when a teacher is engaging students in a learning 
opportunity, the instructor begins to question. The process of questioning 
not only interests students in a topic, but also gives the instructor an idea 
of the amount of prior knowledge a learner will bring to the experience.
  • During the exploring stage, "...students’ inquiry process drives 
instruction during an exploration." Driving instruction is one purpose of 
assessment, whether in a traditional or constructivist classroom.
  • During the explain stage, communication occurs between student 
and teacher. At this point, an instructor can input more information or 
points of inquiry as needed; again they are actively assessing. Also 
during the explain stage, artifacts become available that demonstrate 
concrete evidence of student understanding.
  • When students begin to elaborate on their ideas and observations, 
possible avenues of future research can develop.

Therefore, evaluation as a stage is not meant to be solitary and final, but a 
constant in each stage of constructivist learning 
(Miami Museum of Science, 2001).


Principle Tools and Methods Used in Constructivist Assessment




Similarities and Differences Between Constructivist and 
Traditional Assessment


Similarities

Image result for similarities and differences art

  • Both types of assessment can take on a variety of formats: paper and 
pencil, physical hands on experience, or some type of exchange. 
  • The phrasing and use of critical thinking terminology in questioning can 
also be similar.
  • Instructors in traditional classroom also use assessments in order 

to plan lessons and develop activities.


Differences

Image result for similarities

  • Responses to traditional questions will also require more than a 'yes' or 
'no' answer. However, the idea that interactive feedback occurs between 
evaluators and learners as well as the concept of judging the active 
construction of thinking as well as the outcome are greater priorities to the 
constructivist assessor than a traditional method of evaluation.
  • Another difference lies in the support of standardized testing. Traditional 
learning environments support standardized testing and make many 
educational decisions off of those scores. Constructivists have a very negative 
view of this particular testing vehicle. Constructivists prefer that assessments 
have more of a 'real-life' application. 
  • The types of assessment preferred by constructivists would be: authentic, 
performance, or portfolio assessment. These types of assessment, according to 
Reeves & Okey, require more genuine thought from the learner and provide a 
more stimulating form of evaluation than traditional classroom testing.



No comments:

Post a Comment